Zieloni apelują o przerwanie modernizacji dróg. Jerzy Szmit: „Skąd takie blokowanie inwestycji?”

Partia Zielonych apeluje o zaprzestanie modernizacji dróg w województwie warmińsko-mazurskim. Olsztyn odwiedzili przedstawiciele tego ugrupowania.

Do stolicy regionu przyjechali Tomasz Aniśko – poseł partii Zieloni z województwa lubuskiego i europoseł Michal Berg – członek zarządu Europejskiej Partii Zielonych i przewodniczący czeskich Zielonych w Europarlamencie.

Poseł Zielonych Tomasz Aniśko przyznał, że drogą krajową numer 16 nigdy nie jechał, ale jego zdaniem protesty mieszkańców i przykłady rezygnacji z autostrad w innych krajach, powinny zapoczątkować debatę na temat modernizacji dróg na Warmii i Mazurach.

Apelujemy, aby się zastanowić i nie popełniać błędów, które popełnili już inni, w innych miejscach Polski i Europy. Czy te drogi są potrzebne? Zastanówmy się jakie będą skutki ich zbudowania. Czy rzeczywiście będą korzystne dla mieszkańców Olsztyna i regionu?

Jerzy Szmit, prezes olsztyńskich struktur PiS i były wiceminister infrastruktury przekonuje, że krajowa 16 – w obecnym przebiegu – to jedna z najniebezpieczniejszych dróg w regionie. Liczba wypadków, w poprzednim roku, wzrosła o ponad 25 procent. Jego zdaniem, w końcu jest szansa, by poprawić bezpieczeństwo.

Żyjemy tu i codziennie ponosimy skutki zaniedbań. Wreszcie jest szansa na zmiany. Wreszcie coś się dzieje. Skąd takie blokowanie inwestycji? Tym ludziom chodzi o to, żeby przyjeżdżać do skansenu, a my chcemy normalnie żyć i się rozwijać. Nie chcemy, żeby turyści godzinami stali w korkach, żeby wypalali niepotrzebnie paliwo i, żeby można było bezpiecznie dojechać do najpiękniejszych miejsc, którymi dysponujemy.

Zieloni proponują, aby w warmińsko-mazurskiem zamiast modernizować drogi rozbudowywać kolej. Ugrupowanie przekonuje, że budując drogi niszczymy przyrodę. Czeski europoseł Michal Berg i przewodniczący czeskich Zielonych przekonywał, że ucierpi na tym sektor agroturystyki.

Drugą stroną medalu jest, jak takie rozwiązanie wpłynie na lokalne przedsiębiorstwa i małe biznesy. Prosperują one z turystów przyjeżdżających na Warmię i Mazury i zasilających gospodarkę.

Były wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit podkreślił, że do tej pory na montaż linii kolejowych w regionie wydanych zostało ponad 3 miliardy złotych.

Region musi normalnie funkcjonować, normalnie żyć i nadrabiać zaniedbania z wielu dziesiątek lat. Robimy to i mam nadzieję, że nikt nas w tym nie zatrzyma.

Poseł Tomasz Aniśko i czeski europoseł Michal Berg zapowiedzieli, że planują wysłać petycję do prezydenta Olsztyna. Chcą, by poparł ich działania, zmierzające do zaniechania budowy północnej obwodnicy Olsztyna i zaprzestania modernizacji 16.

Na podst.: Radio Olsztyn

http://pisolsztyn.org.pl/tag/dk16/

W roku 2019 na drodze krajowej Nr 16 doszło do 1103 kolizji drogowych i 87 wypadków, w których ranne zostały 122 osoby,
a 8 osób poniosło śmierć.

Tylko na samym odcinku Olsztyn – Ełk doszło do 434 kolizji i 28 wypadków, w wyniku których ucierpiało 49 osób.

Ratujmy mieszkańców Warmii i Mazur!
Najwyższy czas na modernizację DK 16!

Źródło statystyk: GDDKiA Olsztyn

Komentuj "Zieloni apelują o przerwanie modernizacji dróg. Jerzy Szmit: „Skąd takie blokowanie inwestycji?”"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: