Opinie: Jak PO-PSL likwiduje kolej na Mazurach

Zdominowany przez PO-PSL zarząd województwa, teoretyczny reprezentant wszystkich mieszkańców warmińsko-mazurskiego blokuje modernizację linii kolejowej numer 223, przebiegającej przez Czerwonkę, Biskupiec, Mrągowo, Mikołajki, Orzysz do Ełku.

Oczywiście zgodnie ze szkołą chytrej bolszewii, oficjalnie głosi, że wspiera inwestycję i robi wszystko, aby projekt został zrealizowany. Takie są oficjalne deklaracje. W rzeczywistości cały wysiłek działaczy PO-PSL jest wkładany w znalezienie problemów i przeszkód, aby na końcu powiedzieć „zrobiliśmy wszystko, ale się nie udało – a winę ponosi rząd PiS-u”.

Trochę historii i faktów. Linię 223 zamknięto dla ruchu pasażerskiego 1 września 2009 roku – za rządów koalicji PO-PSL, w ramach programu likwidacji kolei w Polsce. Próbowano wówczas zamknąć również linie kolejową łącząca Szczytno przez Pisz z Ełkiem. Dzięki oporowi środowisk kolejarskich, samorządowych i politycznych skupionych wokół Prawa i Sprawiedliwości udało się tego uniknąć. W 2020 (w czasie rządów PiS) przeprowadzono jej gruntowną modernizację i dzisiaj dobrze służy mieszkańcom i przewoźnikom.

Rządowy Program Kolej Plus utworzono po to, aby takie właśnie niechciane i zamykane wcześniej linie kolejowe odbudowywać i ponownie uruchamiać. Program zakłada, że stroną inicjującą i wiodącą (…).

Całość tekstu na stronie www.opinie.olsztyn.pl.

Komentuj "Opinie: Jak PO-PSL likwiduje kolej na Mazurach"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: