Linia kolejowa Ostrołęka-Łomża-Giżycko. Trasa ma powstać do 2031 roku

Centralny Port Komunikacyjny dofinansuje prace przygotowawcze dla modernizacji linii kolejowej nr 223 z Orzysza przez Mikołajki, Mrągowo i Biskupiec do Czerwonki. Trasa Ostrołęka-Łomża-Giżycko będzie kręgosłupem transportowym dla rejonu Wielkich Jezior Mazurskich i zapewni połączenie z centrum Polski.

Porozumienie w tej sprawie podpisano w środę 27 stycznia w Ministerstwie Infrastruktury. Inwestycja została zakwalifikowana do drugiego etapu naboru w ramach Programu Kolej+.

– Kwota dofinansowania ze strony CPK wyniesie do 20 mln zł, co stanowi istotną część potrzebnego wkładu własnego samorządu. Resztę sfinansuje samorząd województwa warmińsko-mazurskiego oraz władze Mrągowa, Biskupca i Orzysza. Inwestorem w ramach Programu Kolej+ będzie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Łączny koszt całej inwestycji ma wynieść ok. 400 mln zł – czytamy na stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Modernizacja trasy nr 223 to bardzo wydarzenie dla regionu. Linia ta została zamknięta ponad 10 lat temu. Od tamtego czasu nie była remontowana.

– Zarośnięte i porzucone obiekty infrastrukturalne (w tym np. most nad Jeziorem Mikołajskim) wkrótce zmienią swoje oblicze. Skorzystają na tym wszyscy mieszkańcy i odwiedzający Krainę Wielkich Jezior Mazurskich – czytamy.

Spółka CPK ogłosiła w ub. roku „postępowanie na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) dla fragmentu tzw. szprychy nr 3 kluczowej dla województwa warmińsko-mazurskiego (to 139-kilometrowy odcinek nowej linii kolejowej Ostrołęka-Łomża-Giżycko). Dla 32-kilometrowego odcinka z Ostrołęki do Łomży trwa już inwentaryzacja przyrodnicza.”

– Jak wynika z harmonogramów CPK z Ostrołęki do Łomży pojedziemy pociągiem przed końcem 2027 r., zaś planowany termin otwarcia trasy z Łomży przez Pisz, Orzysz do Giżycka to 2031 r. – informuje CPK.

Źródło: moja-ostroleka.pl

Komentuj "Linia kolejowa Ostrołęka-Łomża-Giżycko. Trasa ma powstać do 2031 roku"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: