Drogowcy wrócili na place budowy po zimowej przerwie. Jak zaawansowane są prace na poszczególnych odcinkach?

Drogowcy wrócili na place budów po zimowej przerwie. Trwała ona do 16 marca.

Na Warmii i Mazurach najważniejsze obecnie inwestycje drogowe to budowa S5 w okolicach Ostródy oraz S61 w okolicach Ełku, a także obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego. Do tego olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nadzoruje przebudowę S7 na Mazowszu od Napierek do Płońska. Z powodu mroźnej zimy większość prac trzeba było wstrzymać, ale część robót i tak była wykonywana.

Co do zasady, od połowy grudnia do połowa marca trwa tzw. przerwa zimowa, podczas której wykonawcy mogą zawiesić roboty w terenie. W przypadku realizacji nadzorowanych przez olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji, wszyscy wykonawcy realizowali prace w takim zakresie, na jaki pozwalała pogoda. Najczęściej były to prace ziemne lub na obiektach mostowych

– wyjaśnił Karol Głębocki z GDDKiA.

Część inwestycji w tym roku zostanie zakończona. Rozpocznie się także budowa obwodnicy Smolajn oraz drogi S16 Borki Wielkie – Mrągowo.

Kończą się konsultacje społeczne w sprawie drogi S16 z Mrągowa do Ełku.

Czwartek (25 marca) będzie ostatnim dniem na zgłaszanie uwag. Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wpłynęło już ponad 600 pism od mieszkańców, samorządów i organizacji. Część to protesty przeciwko budowie.

Krzysztof Worobiec ze Stowarzyszenia Sadyba przekonuje, że droga ekspresowa powinna biec południowym skrajem Mazur. Drogowcy twierdzą natomiast, że droga ekspresowa na południowym skraju Mazur byłaby nieopłacalna – bo nie przejmie dużej części ruchu – a do tego i tak musiałaby przeciąć tereny cenne przyrodniczo.

Jerzy Szmit, były wiceminister infrastruktury liczy na to, że konsultacje społeczne nie spowodują istotnej zmiany przebiegu S16.

Konsultacje społeczne są częścią procedury wydania decyzji środowiskowej dla budowy drogi S16 z Mrągowa do Ełku. Nie wiadomo, kiedy cała procedura zostanie zakończona.

S7

  • Napierki – Mława
    Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 40%. Planowana data oddania do ruchu II kwartał 2022 r.
  • Mława – Strzegowo
    Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 47%. Planowana data oddania do ruchu – IV kwartał 2021 r.
  • Strzegowo – Pieńki
    Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 56%. Planowana data oddania do ruchu – IV kwartał 2021 r.
  • Pieńki – Płońsk
    Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 57%. Planowana data oddania do ruchu – IV kwartał 2021 r.

S61

  • Szczuczyn – Ełk
    Zaawansowanie rzeczowe – 50%. Planowany termin zakończenia – II kwartał 2022 r.
  • Ełk – Wysokie
    Zaawansowanie rzeczowe ok. 10%. Szacunkowy termin zakończenia – IV kwartał 2022 r.
  • Wysokie – Raczki
    Zaawansowanie rzeczowe – 68%. Planowany termin zakończenia – IV kwartał 2021 r.

DK15

  • Obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego
    Zaawansowanie rzeczowe – ok. 63%. Planowany termin zakończenia – II kwartał 2022 r.

S5

  • Ornowo – Wirwajdy
    Zaawansowanie rzeczowe – ok. 19%. Planowany termin zakończenia – II kwartał 2023 r.

Źródło: Radio Olsztyn

Komentuj "Drogowcy wrócili na place budowy po zimowej przerwie. Jak zaawansowane są prace na poszczególnych odcinkach?"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: