Czy samorządy powinny współfinansować przekop przez Mierzeję Wiślaną?

W ubiegłym tygodniu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał umowę na wykonanie drugiego etapu budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Goście Porannych Pytań senator Jerzy Wcisła z PO oraz poseł Robert Gontarz z PiS dyskutowali o tempie realizacji inwestycji oraz jej współfinansowaniu przez lokalne samorządy.

Senator PO przekonywał w rozmowie z Krzysztofem Kaszubskim, że przekop przez Mierzeję Wiślaną miał być realizowany jeszcze za rządów poprzedniej koalicji.

Koncepcja była przygotowana przez rząd PO-PSL. Wy realizujecie dzisiaj program rewitalizacji dróg wodnych. Od 2016 roku do dzisiaj nie ma nawet koncepcji, nie mówiąc o badaniach środowiskowych. Zanim dojdziecie do etapu realizacji minie 10 lat

– mówił Jerzy Wcisła.

Poseł PiS Robert Gontarz wytykał Platformie Obywatelskiej, że ta krytykuje duże inwestycje rządowe.

Przedstawiciele Platformy Obywatelskiej, podając przykład przekopu Mierzei Wiślanej czy Centralnego Portu Komunikacyjnego, jednym tchem mówią, że jedna i druga inwestycja to megalomania. Są to zbyt duże inwestycje, trzeba je zablokować, są niepotrzebne

– odpowiadała Robert Gontarz.

Senator Wcisła przekonywał, że to nie samorządy, a rząd powinien znaleźć pieniądze na trzeci etap inwestycji, której się podjął.

Jeżeli to oznacza w dalszym ciągu, że to miasto i województwo ma dokończyć ten kanał, to ten rząd szykuje się pod sąd. Jeżeli wydaje się na inwestycję 2 mld złotych, a nie zamierza się jej dokończyć – to jest to zwykłą niegospodarność

– stwierdził senator Wcisła.

Poseł PiS Robert Gontarz tłumaczył, że ze słów senatora Wcisły wynika, iż samorządy w regionie nie będą partycypowały w kosztach dokończenia inwestycji.

Usłyszeliśmy poprzez wypowiedź pana senatora, że gdyby zarząd województwa miał dołożyć pieniądze do tej inwestycji, gdzie rządzi PO z PSL, to nie dołożą, bo nie oni będą wydawać te pieniądze. Widzimy w praktyce skuteczność Polskiego Stronnictwa Ludowego i Platformy Obywatelskiej

– mówił poseł Gontarz.

W ubiegłym tygodniu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał umowę na wykonanie drugiego etapu budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Ta część inwestycji pozwoli w ciągu dwóch lat przebudować tor wodny na rzece Elbląg na odcinku ok. 10 km i wybudować most obrotowy nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo.

Źródło: Radio Olsztyn

Komentuj "Czy samorządy powinny współfinansować przekop przez Mierzeję Wiślaną?"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: