Co dalej z modernizacją linii kolejowej Czerwonka-Orzysz? Trwa polityczny spór

Czy linia kolejowa z Czerwonki do Orzysza przez Biskupiec, Mrągowo i Mikołajki zostanie zmodernizowana? Trwa polityczny spór o to, czy samorząd województwa powinien sięgnąć po środki na ten cel z programu Kolej+.

Najpierw z apelem o deklarację potwierdzającą przygotowanie wkładu własnego na tę inwestycję przez samorząd województwa wyszli politycy PiS z regionu. Jest to konieczne, żeby wniosek został uwzględniony w drugim etapie programu Kolej+. Samorząd województwa, w opublikowanym stanowisku marszałka, pisze jednak, że – ze względu na rosnące koszty – jest w stanie zapewnić połowę wymaganej kwoty. Dlatego zwrócił się z szeregiem pytań do spółki PKP PLK.

Czy do modernizacji dojdzie w najbliższej przyszłości? Zapytaliśmy o to wicemarszałka Marcina Kuchcińskiego.

Chcemy rozmawiać na temat trasy 223, ale nie na takich warunkach, jakie są przewidziane w programie Kolej+. One są dla nas nie do udźwignięcia.

Marcin Kazimierczuk – radny PiS z sejmikowej opozycji – twierdzi, że samorząd województwa prowadzi „grę pozorów”.

Widzimy, jak zarząd województwa teraz wycofuje się z pierwszej deklaracji.

Modernizacja linii z Czerwonki do Orzysza miałaby kosztować co najmniej 851 milionów złotych.

Źródło: Radio Olsztyn

Komentuj "Co dalej z modernizacją linii kolejowej Czerwonka-Orzysz? Trwa polityczny spór"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: