Budowa przekopu przez Mierzeję Wiślaną idzie zgodnie z planem

Prawie 3 tysiące osób jest zaangażowanych w budowę drogi wodnej z Bałtyku na Zalew Wiślany. Pierwszy etap, czyli przejście przez Mierzeję Wiślaną i sztuczna wyspa są już wykonane w 86 procentach.

Toczy się już II etap prac, który przewiduje budowę mostu w Nowakowie i wzmocnienie brzegów rzeki Elbląg wzdłuż toru wodnego. Na rozstrzygnięcie czeka przetarg na wykonanie III etapu, czyli pogłębianie drogi z kanału w Nowym Świecie do wejścia do Portu Morskiego w Elblągu.

W liczbach pierwszy etap wygląda bardzo dobrze, bo to co było zaplanowane jest realizowane zgodnie z harmonogramem. Wykonawca ma też przygotowaną dalszą część prac, która np. jak betonowanie musi odbywać się przy plusowej temperaturze.

Jak podkreśla dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni Wiesław Piotrzkowski, to dobre planowanie przełożyło się też na wykorzystanie czasu przed podwyżkami cen stali. Dzięki takim zakupom, w I i II etapie zostały poczynione znaczne oszczędności.

– Gdybyśmy dziś chcieli zacząć tę inwestycję to byłaby ona znacznie droższa – dodaje dyrektor Urzędu Morskiego.

Koszt całej inwestycji jest wyceniony na prawie 2 miliardy złotych. Droga wodna w całości ma być gotowa w przyszłym roku.

Dzięki budowie Kanału na Mierzei Wiślanej jednostki o zanurzeniu do 4,5m, długości do 100m oraz szerokości do 20m będą mogły przepływać z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany.

Inwestycja rozpoczęła się w październiku 2019 roku i jej pierwszy etap zakończy się w tym roku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a generalnym wykonawcą pierwszej części inwestycji jest konsorcjum NDI/Besix. Dzięki budowie Kanału na Mierzei Wiślanej jednostki o zanurzeniu do 4,5m, długości do 100m oraz szerokości do 20m będą mogły przepływać z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany.

Źródło: Radio Olsztyn

Komentuj "Budowa przekopu przez Mierzeję Wiślaną idzie zgodnie z planem"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: