Koniec z reklamowym bałaganem w Olsztynie. Problem rozwiąże uchwała krajobrazowa

Wraca temat uporządkowania reklam w przestrzeni Olsztyna. Zakończyły się konsultacje społeczne tzw. uchwały krajobrazowej.

Uchwała krajobrazowa określa, jak mogą wyglądać szyldy i reklamy w Olsztynie, wprowadza też zakazy umieszczania ich w wybranych miejscach. Zasady dotyczące wielkości, odległości czy kolorystyki mają przy tym różnić się w zależności od lokalizacji, gdyż miasto – według projektu uchwały – miałoby zostać podzielone na 4 strefy: Stare Miasto, strefę historyczną, przyrodniczą i współczesną.

Teraz trwa analizowanie uwag złożonych w trakcie konsultacji społecznych.

Łącznie wpłynęło ich około 50, głównie ze strony branży reklamowej. Teraz są rozpatrywane, zostaną albo uwzględnione w projekcie, albo odrzucone. Ta procedura trwa

– mówi Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta Olsztyna.

Sam proces uchwalania zasad dotyczących reklam trwa już bardzo długo. Prace zaczęto w roku 2015. Dlaczego dotąd nie udało się ich zakończyć?

Dosyć wcześnie zaczęliśmy prace nad tą uchwałą, jako jedni z pierwszych mieliśmy projekt, natomiast różne są wyroki sądów administracyjnych w różnych regionach dotyczące takich przepisów, także chcemy to także przygotować, żeby nie było wątpliwości, a także żeby wszystkie osoby, które korzystają z takich reklam miały odpowiednią ilość czasu, żeby się przygotować

– tłumacz Łukasz Łukaszewski, przewodniczący klubu radnych współrządzącej miastem Koalicji Obywatelskiej.

To wolne tempo prac krytykuje ratuszowa opozycja, która jednocześnie przekonuje, że uchwałą należy przyjąć.

Warto określić klarowne zasady, szczególnie jeśli chodzi o Stare Miasto, czy też, ogólniej mówiąc, część historyczną, gdzie mamy np. kamienice secesyjne. Jest to oczekiwane przez mieszkańców Olsztyna i turystów, żeby ten istniejący bałagan ograniczyć i uregulować, żeby unikać takiej pstrokacizny

– mówi Radosław Nojman, przewodniczący opozycyjnego klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości.

Według miejskich radnych, nowe zapisy mogą zacząć obowiązywać w przyszłym roku, jednak nie od razu zmieni się wygląd wszystkich szyldów i reklam – właściciele tych już istniejących dostaną prawdopodobnie 2 lata na ich dostosowanie.

Źródło: Radio Olsztyn

Czytaj także:

Komentuj "Koniec z reklamowym bałaganem w Olsztynie. Problem rozwiąże uchwała krajobrazowa"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: