Prace przy przekopie Mierzei idą zgodnie z planem

— Prace przy pierwszej części inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” trwają zgodnie z przyjętym harmonogramem — przekonuje Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.

— Przekop Mierzei Wiślanej i budowa Kanału Żeglugowego jest strategiczną inwestycją dla naszego kraju — powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. — Dzięki ukończeniu tej inwestycji, podobnie jak dzięki budowie drogi ekspresowej S7, S16 i S51, a także dzięki budowie i modernizacji linii kolejowych, województwo warmińsko-mazurskie zyska nowe szanse rozwojowe.

Na jakim etapie są obecnie prace? — Od strony Zatoki Gdańskiej pogłębiany jest obszar Portu Osłonowego — mówi Magdalena Kierzkowska. — Kontynuowane są także prace przy falochronie wschodnim. Montowane są tam kleszcze i ściągi oraz zasypywana jest grodza. Na budowę trafiły już pierwsze betonowe elementy prefabrykowane tzw. X-bloki (łącznie będzie ich 9 604). Będą one zabezpieczać falochrony przed falami. Rozpoczęto też roboty żelbetowe na nasadzie falochronu zachodniego.

W rejonie powstającego kanału żeglugowego, po północnej i południowej stronie śluzy, montowane są mikropale i pogrążana jest ścianka szczelna. Trwają również prace przy wykopach, umacnianiu skarp i budowie nasypów pod drogi. W rejonie śluzy pogrążono już ściankę i wykonano ekran przeciw filtracyjny.

— W czwartek na budowę trafiły pierwsze elementy stalowe mostu południowego — mówi Dominik Wróblewski, kierownik budowy z konsorcjum NDI/Besix. — Przygotowaliśmy platformę roboczą, która posłuży nam do scalania konstrukcji mostu. Ten proces rozpocznie się już niebawem, a zakończy na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. Montujemy też hydraulikę siłową do obsługi mostu. Pierwsze auta tym obiektem przejadą już w połowie roku. Na moście północnym natomiast toczą się prace żelbetowe, a ich koniec planujemy jeszcze w tym roku — dodaje Wróblewski.

Nad kanałem powstaną dwa mosty obrotowe, umożliwiające ciągłe utrzymanie ruchu samochodowego, niezależnie od przepływających nową drogą wodną jednostek. — Mosty będą wykonane w konstrukcji stalowej — tłumaczy Kierzkowska. — Długość przęsła to 62 metry, szerokość 17 metrów. W chwili przepływania jednostki przez kanał żeglugowy most będzie się obracał prostopadle do niego. Jednym z założeń inwestycji jest zapewnienie priorytetu ruchu kołowego.

Całość tekstu na stronie www.dziennikelblaski.pl.

Komentuj "Prace przy przekopie Mierzei idą zgodnie z planem"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: