„Ekspresówka” przez Mazury. Będą konsultacje społeczne

W październiku olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wystąpi do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o wydanie opinii ws. budowy nowej trasy S 16 przez Mazury – od Mrągowa do Ełku. Proces może potrwać do końca 2021 roku.

– Dyrekcja Ochrony Środowiska będzie przeprowadzała konsultacje społeczne – zapewnia Mirosław Nicewicz, dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA i podkreślił, że przed wyborem wariantu tej trasy także prowadzono spotkania informacyjne.

Olsztyńska GDDKiA od 2007 roku prowadziła prace zmierzające do ustalenia przebiegu trasy nr 16 przez Mazury. Od Mrągowa do Ełku rozciągają się tereny cenne przyrodniczo i unikalne krajobrazowo, dlatego rozważano ponad 40 możliwych wariantów przebiegu trasy. Ostatecznie w ubiegłym tygodniu poinformowano, że zaopiniowano jeden wariant. Zakłada m.in. budowę mostu nad jeziorem Tałty o długości 480 m, mostu nad jeziorem Kraksztyn o długości 200 m i mostu nad jeziorem Orzysz o długości 480 m.

GDDKiA zapewnia, że obecnie stosowane technologie nie będą powodowały konieczności wyłączenia tych akwenów z żeglugi na czas budowy mostów.

Ten wariant zakłada zburzenie kilku zabudowań, jednak w ocenie GDDKiA to niewielka ingerencja, biorąc pod uwagę, że droga na tym odcinku ma mieć 77,5 km długości.

Nowa trasa przez Mazury ma być drogą ekspresową, która będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Obecny na konferencji prezes PiS w okręgu olsztyńskim Jerzy Szmit apelował, by „nie blokować inwestycji i pozwolić na rozwój regionu”.

– Nigdy tak daleko nie zaszliśmy w planowaniu tej inwestycji jak teraz, apelujemy do wszystkich o wspólne działania – mówił doradca ministra infrastruktury Paweł Czemiel.

Obecnie trasa nr 16 od Mrągowa do Ełku przez Orzysz jest wąska, pełna zakrętów, z poboczami obsadzonymi drzewami, biegnąca często blisko zabudowań. 

Źródło: mazury24.eu

Komentuj "„Ekspresówka” przez Mazury. Będą konsultacje społeczne"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: