Olsztyn: Tramwaje pod „nowym” dachem. Umowa na zajezdnię podpisana

W Olsztynie powstanie nowa zajezdnia tramwajowa. Pomieści 12 nowych wozów, o które niebawem powiększy się system olsztyńskiej komunikacji. Umowę dotycząca realizacji inwestycji podpisano w siedzibie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji. Jej wartość to ponad 90 mln zł.

Hala postojowa olsztyńskich tramwajów z trudem mieści obecny tabor. Kiedy pojawiło się 12 wyprodukowanych w Turcji nowych pojazdów, liczba tramwajów wzrosła do 27. Wszystkie muszą mieć miejsce pod dachem: – Tramwaje mają to do siebie, że posiadają na zewnątrz sporo elektroniki. na dachach itd. Są czułe na wszelkie zmiany temperatur, szczególnie w okresie zimowym – mówi Jerzy Roman, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie.

Nowa hala na terenie zajezdni miejskiego przewoźnika ma powstać za półtora roku.

– Umowa opiewa na kwotę 90,5 mln zł, w tym podstawowym brzmieniu. Wybraliśmy oczywiście w postępowaniu konkursowym, przetargowym – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

– Uczestniczymy w powrocie tramwajów do Olsztyna od kilku lat. Myślę, że z dobrym skutkiem. Na realizację mamy 18 miesięcy. Myślę, że damy radę – mówi Mariusz Hurylski, przedstawiciel wykonawcy.

Budowa trafia na niesprzyjający inwestycjom czas. Pandemia i wojna wywołały ogromny wzrost kosztów. Skutki już widać na budowie drugiego etapu olsztyńskiej sieci tramwajowej, gdzie wykonawcy zażądali uaktualnienia zapisów umowy: – Przedstawili jednoznaczne wyliczenia, które mówią o tym, jak bardzo zdrożała stal. Niedawno kosztowała 3,7 tys., a dzisiaj ok. 6,7 tys. zł – tłumaczy prezydent Olsztyna.

Rozmowy trwają, inwestycja na szczęście też, chociaż opozycja w olsztyńskim ratuszu od początku ma wobec niej wątpliwości:

 – Gros transportu publicznego w naszym mieście realizowane jest przez autobusy. Zajezdnia ma powstać w miejscu, w którym od lat znajduje się zajezdnia autobusowa. Uważam, że sprawą naturalną jest, że ta inwestycja pociągnie za sobą kolejną, a mianowicie stworzenie miejsc dla autobusów. To będzie kolejny niemały wydatek

– mówi Radosław Nojman, przewodniczący klubu PiS w radzie miasta Olsztyna, radny komisji gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.

Zakończenie budowy zajezdni, podobnie jak drugiego etapu projektu tramwajowego, zaplanowano na październik przyszłego roku.

Obejrzyj materiał video na stronie TVP Olsztyn

Jerzy Szmit: Kolejne 90 mln zł, które pochłonie projekt tramwajowy. Pytanie: skąd te pieniądze? Gdzie się znalazły? Przecież w Olsztynie na nic nie ma pieniędzy: na żłobki, przedszkola, łatanie dziur w drogach, ani na podwyżki dla urzędników i nauczycieli. Sama bieda! Ale 90 mln zł znalazło się na schodach ratusza… i szczęśliwie przechodził Piotr Grzymowicz.

Źródło: TVP Olsztyn

Komentuj "Olsztyn: Tramwaje pod „nowym” dachem. Umowa na zajezdnię podpisana"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: