Budowa wyspy na Zalewie Wiślanym. Ważna rola elbląskiego portu

Postępują prace przy przekopie Mierzei Wiślanej stanowiącym fragment drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany i do Elbląga. Elbląski port liczy na nowe możliwości, które otworzy przed nim nowy szlak, ale nie zamierza czekać na zakończenie inwestycji. W najbliższych dniach zarząd portu podpisze z wykonawcą robót umowę na przeładunki i składowanie materiałów budowlanych.

Port w Elblągu na mapie gospodarki morskiej pełni rolę ubogiego krewnego. Łączna zdolność przeładunkowa portu to 1,3 mln ton rocznie, z czego obecnie wykorzystuje się około 10 procent. To ma zmienić się po zakończeniu inwestycji. Już sama budowa jednak jest szansą i port zamierza ją wykorzystać. W najbliższych dniach zostanie zawarta umowa z wykonawcą robót.

Umowa będzie obowiązywać przez 15 miesięcy od początku przyszłego roku. Dotyczy głównie transportu 40 tys. ton kamienia hydrotechnicznego potrzebnego do budowy sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Pierwsze statki spodziewane są w 2023 roku. Nowa droga ma także ożywić turystykę wodną w rejonie Zalewu Wiślanego.

Trwa przetarg na realizację drugiego etapu inwestycji, który obejmuje przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg, budowę przystani niskich oraz budowę mostu obrotowego w Nowakowie. Komisja ocenia 9 ofert, które zgłoszono do przetargu. Łączna długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej do Elbląga to 23 kilometry.

Obejrzyj materiał video na stronie TVP Olsztyn

Źródło: TVP Olsztyn

Komentuj "Budowa wyspy na Zalewie Wiślanym. Ważna rola elbląskiego portu"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: