Jerzy Szmit: Moskwa z Berlinem zawsze razem

O szóstej rano wg czasu moskiewskiego, czyli o 4 rano w Warszawie, Gazeta Wyborcza publikuje tekst o tzw. „Aferze Obajtka”. Autorzy to Paweł Figurski, Jarosław Sidorowicz. Publikacja nosi datę 26 lutego 2021 godzina 04:00. Kilka godzin później, 26 lutego „Pamiętajcie: nie tankujemy na Orlenie!” – napisał na Twitterze przewodniczący Nowoczesnej – Adam Szłapka.

27 lutego po Adamie Szłapce (KO) przyszła kolej na Krzysztofa Śmiszka (Lewica). Partner Biedronia postanowił przy okazji zrobić reklamę Shell-owi, jednej z firm zaangażowanych w budowę rosyjsko-niemieckiego gazociągu Nord Stream 2.

Jednocześnie Onet, TVN 24, ponownie Gazeta Wyborcza, TOK FM i inni z tego towarzystwa rozpoczynają serie artykułów o tzw „Aferze Obajtka”. Równie ochoczo jak politycy opozycji oskarżenia Wyborczej podchwytuje przedstawiciel partii Jaroława Gowina – Michał Wypij, który ostro grzmi w „Graffiti” cyt. „Oczekujemy wyjaśnień. W interesie prezesa Obajtka jest to, żeby tę sprawę wyjaśnić. To oczekiwanie Polaków”.

Aby zrozumieć tę niecodzienną koalicję od Śmieszka do Wypija przypomnijmy, co wydarzyło się wcześniej. Niezwykła pora publikacji artykułu wskazuje, że 25 lutego prezes Orlenu musiał podjąć jakieś strategiczne i niezwykle ważne dla interesów wielu grup decyzje. Gdzie był i co robił 25 lutego prezes Obajtek?

Całość tekstu na stronie www.opinie.olsztyn.pl.

Komentuj "Jerzy Szmit: Moskwa z Berlinem zawsze razem"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: