15 czerwca 2016 r. wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit wziął udział w konferencji poświęconej problemom komunikacyjnym Kostrzyna nad Odrą. W spotkaniu wzięli również udział wojewoda lubuski Władysław Dajczak, dyrektor GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera oraz burmistrz Kostrzyna Andrzej Kunt.
Podczas konferencji dyskutowano o budowie północnej obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 31 oraz nowego mostu granicznego na Odrze, który ma zastąpić istniejącą przeprawę w ciągu drogi krajowej nr 22.
Wiemy, że Kostrzyn tak samo potrzebuje mostu, jak obwodnicy. Te inwestycje powinny powstać już dawno i powstaną. Jednak z punktu widzenia planowania i realizacji łatwiej będzie, gdy zostaną rozdzielone – powiedział wiceminister Jerzy Szmit.
Obwodnica Kostrzyna nad Odrą została wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Budowa drogi o długości 8,2 km ma rozpocząć się w marcu 2022 r. i potrwać do października 2024 r. Szacowany koszt inwestycji to 185, 2 mln zł.
Budowa mostu granicznego w Kostrzynie jest przewidywana na lata 2019-2022. Obecnie trwają przygotowania do negocjacji umowy z Republiką Federalną Niemiec, która jest niezbędna do realizacji inwestycji. Na spotkaniu polsko-niemieckiej Komisji Mieszanej ds. mostów granicznych w Lubece (6-7 czerwca 2016 r.) obie strony wyraziły wolę jak najszybszego rozpoczęcia prac nad umową oraz doprowadzenia do jej podpisania.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Super, tylko jaki to ma związek z Olsztynem?