Przełamać stereotypy o szkolnictwie zawodowym

szkolnictwo_branzowe_TVPOlsztyn

Odbudowa szkolnictwa zawodowego to jedno z najważniejszych wyzwań, jakie stoją przed system oświaty. O tej odbudowie w Zespole Szkół Budowlanych w Olsztynie rozmawiali eksperci. Pora nieprzypadkowa, bo trwa nabór do szkół zawodowych. Niestety zainteresowanie tego typu placówkami jest mniejsze niż chcieliby przedstawiciele szkół, kuratorium oświaty i przedsiębiorcy.

Seminarium branżowe to spotkanie przedstawicieli oświaty i biznesu. Na styku tych dwóch środowisk wykuwa się nowy model kształcenia. Jednym z jego filarów jest odbudowa szkolnictwa zawodowego, która nie odbywa się bez przeszkód.

Jednym z podstawowych sposobów na zmianę jest pokazanie młodym ludziom, jak bardzo zmieniły się realia pracy i płacy absolwentów szkół zawodowych. Ich pokazanie to jedno za założeń programu Laboratorium i wspólne przedsięwzięcie Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i kuratorium oświaty.

Program ma przekonać uczniów kończących gimnazjum do wyboru szkoły zawodowej. Braki kadrowe to wciąż jedna z największych bolączek przedsiębiorców. Żeby to zmienić konieczne jest przełamanie stereotypów, jakimi jeszcze czasem kierują się młodzi ludzie.

Współczesne zakłady pracy są zmechanizowane i zautomatyzowane. To efekt rozwoju technologii i innowacji. Za nimi musi podążać system oświaty, w powiązaniu z przedsiębiorcami. Ten element został zawarty w ustawie zmieniającej zasady obowiązywania stref ekonomicznych. Za takie działania przedsiębiorca będzie mógł uzyskać dodatkowe punkty, które będę decydowały o tym, czy uzyska pomoc publiczną.

Obejrzyj materiał video na stronie TVP Olsztyn

Źródło: TVP Olsztyn

Komentuj "Przełamać stereotypy o szkolnictwie zawodowym"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Pytania Posła Jerzego Szmita w sprawach bieżących na forum Sejmu:

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: