Powrót na dobre tory. Wysłużona linia przechodzi modernizację

Trwa rewitalizacja linii kolejowej łączącej Olsztyn z Braniewem. Obecnie robotnicy pracują na odcinku Dobre Miasto – Orneta. Efekty inwestycji na całej długości trasy powinniśmy odczuć za trzy lata.

Linia kolejowa z Olsztyna do Braniewa to 84 km wysłużonych torów, nasypów, po których pociągi nie mogą poruszać się szybciej niż 40 km/h Niebawem ma się to zmienić.

– Dla mieszkańców Warmii i Mazur dojazd do Braniewa, stacji granicznej z obwodem kaliningradzkim ma duże znaczenie. Jesteśmy na końcowym etapie modernizacji odcinka Olsztyn-Gutkowo. Dokonaliśmy wyboru wykonawcy na odcinek Gutkowo-Dobre Miasto – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.

Od września natomiast pełną parą toczą się roboty na odcinku Dobre Miasto-Orneta liczącym ponad 20 km.

– Są zaawansowane. Na całym odcinku od Dobrego Miasta do Ornety są już ułożone podkłady, tor jest wymieniony. W tej chwili wykonywane są prace wysypywania tłucznia – mówi Krzysztof Wałdowski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Olsztynie.

Na placu budowy pojawiła się podbijarka. Jej zadanie to podnoszenie torów na wysokość kilku centymetrów i utwardzanie pod nimi podłoża z wysypanego wcześniej tłucznia. Maszyna o masie 170 ton pozycjonuje tory z milimetrową dokładnością. W ciągu dnia wykonuje pracę na odcinku kilkuset metrów.

Odcinek linii kolejowej 221 z Dobrego Miasta do Ornety ma być gotowy do końca 2021 roku. Pojawi się m.in. nowa trakcja elektryczna, oświetlenie i 15 przejazdów. Przebudowa linii kolejowej na odcinku Dobre Miasto-Braniewo kosztować ma 60 mln złotych. W przyszłym roku ma ruszyć rewitalizacja odcinka Orneta-Pieniężno. W efekcie w 2023 roku pociągi z Olsztyna do tego miasta pojadą z prędkością 100 km/h.

Obejrzyj materiał wideo na stronie TVP Olsztyn

Źródło: TVP Olsztyn

Komentuj "Powrót na dobre tory. Wysłużona linia przechodzi modernizację"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: