Paweł Czemiel: Blokowanie budowy S16 jest blokowaniem rozwoju gospodarczego Regionu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała 3 warianty nowego przebiegu drogi S16 z Mrągowa do Ełku.

Wszystkie wskazują na przebieg trasy na północ od obecnej drogi krajowej nr 16. Wszystkie też wywołały protesty, pod którymi podpisało się ponad tysiąc mieszkańców, a także 4 mazurskie samorządy. W Porannych Pytaniach Radia Olsztyn wróciliśmy do sprawy budowy nowej „szesnastki”.

Gośćmi byli burmistrz Orzysza Zbigniew Włodkowski i radny wojewódzki Prawa i Sprawiedliwości, Paweł Czemiel. Doradca w ministerstwie infrastruktury przypomniał, że każdy z ponad 40 wariantów budowy S16 wywołał sprzeciw, a budowa drogi jest niezbędna do rozwoju regionu:

Mieszkańcom przeszkadza droga gdzieś w lesie, oddalona o 4 kilometry, a w pobliżu mają poligon wojskowy. Dlatego uważam, że oprotestowywanie wariantu, który odbiega kilka kilometrów od Orzysza, a będzie w pełni zabezpieczony akustycznie, z zachowaniem wszelkich walorów natury, jest działaniem wbrew rozwojowi gospodarczemu województwa i całej społeczności Warmii i Mazur.

Burmistrz Orzysza, Zbigniew Włodkowski uważa, że planowana droga przecina Mazury na pół i niszczy walory regionu. Podkreślił, też, że przebieg drogi został wyłącznie zaprezentowany przez przedstawicieli biura projektowego, nie był natomiast konsultowany

Zgadzam się z panem radnym, że warto chronić taki teren jak Wielkie Jeziora Mazurskie. Dlatego należałoby się zastanowić nad tym, czy trasa szybkiego ruchu nie powinna iść wariantem północnym przy granicy polsko-rosyjsko-litewskiej i łączyć się w Gołdapi z Via Baltiką lub wariantem południowym między Piszem a Kolnem. Alternatywny wariant, który został zaprezentowany, nigdy nie był konsultowany z mieszkańcami. Wydaliśmy ogromne pieniądze na promocję tego terenu w akcji „Mazury Cud Natury”, a teraz chcemy przeciąć Mazury na pół.

Według najbardziej optymistycznego scenariusza, droga ekspresowa S16 z Mrągowa do Ełku ma powstać do 2025 roku.

Źródło: Radio Olsztyn

Komentuj "Paweł Czemiel: Blokowanie budowy S16 jest blokowaniem rozwoju gospodarczego Regionu"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: