Oświadczenie Jerzego Szmita w związku z insynuacjami jednego z dzienników

22361238_1856258694687310_882893939_n

Szanowni Państwo,

W związku z pojawieniem się z prasie insynuacji dotyczącej mojej osoby, a w szczególności w dzienniku „Fakt” w artykule pt. „Wiceminister pod lupą CBA” z dnia 29.09.2017 r. pragnę oświadczyć, iż mój pełnomocnik prawny, zwrócił się do wydawcy o wycofanie artykułu oraz umieszczenie stosownych przeprosin wobec mojej osoby. W przypadku braku reakcji ze strony wydawcy sprawę kieruję do sądu. Podobnie jak będę występował w stosunku do innych mediów, jeżeli będą publikowały kłamstwa na mój temat.

Pragnę podkreślić, iż jako wiceminister infrastruktury i budownictwa odpowiedzialny m.in., za budowę dróg, transport drogowy oraz lotnictwo posiadałem certyfikaty bezpieczeństwa, jak również dostęp do informacji tajnych. Jako osoba współodpowiedzialna za środki publiczne i podejmująca ważne decyzje, stale współpracowałem z instytucjami gwarantującymi bezpieczeństwo Państwa i przez te instytucje byłem weryfikowany, dlatego wszelkie informacje pojawiające się w mediach o postępowaniach służb, w których miałbym być „pod lupą” są oszczerstwem. Potwierdza to również postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy o przyznaniu mi 25 września 2017 roku Krzyża Wolności i Solidarności.

Centralny Port Komunikacyjny

Ukazują się informacje, iż blokowałem wszelkie prace związane z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Stanowczo temu zaprzeczam.  Po przejęciu władzy przez Prawo i Sprawiedliwość odbyła się szeroka dyskusja dotycząca rozwoju infrastruktury lotniczej, w której brałem czynny udział. W dniu 30.08.2016, na podstawie decyzji Ministra Andrzeja Adamczyka, rozpoczął prace wewnątrzresortowy zespół ds. budowy Centralnego Portu Lotniczego, którego byłem przewodniczącym. W jego skład weszli najważniejsi przedstawiciele środowiska lotniczego, bez których trudno sobie wyobrazić skuteczne i w pełni profesjonalne przygotowania tak gigantycznej inwestycji, która będzie kształtowała rynek lotniczy i w sposób decydujący wpływała na już działające porty lotnicze oraz obsługującą je infrastrukturę komunikacyjną. Po licznych spotkaniach z ekspertami, analizach, a także rozmowach wewnątrz rządu zapadła decyzja o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego i ja swoją osobą w pełni popieram tak ważną i strategiczną dla Polski inwestycję. W późniejszym czasie został powołany Pełnomocnik Rządu ds. budowy CPK. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w pełni wspierało i wspiera pracę Pełnomocnika. Przekazany mu został pełen zasób informacji posiadany przez MiB na temat lotniska centralnego, odpowiadaliśmy na pytania i byliśmy gotowi do wszelkich konsultacji.

Modlin

W kontekście mojej rezygnacji pojawił się też wątek funkcjonowania lotniska w Modlinie. Ten port lotniczy obsługuje około 3 mln pasażerów rocznie, przede wszystkim z Mazowsza oraz Polski północno wschodniej (piąty port lotniczy w Polsce).  Pragnę przypomnieć, iż największymi udziałowcami lotniska w Modlinie są podmioty kontrolowane przez Rząd (Agencja Mienia Wojskowego 34,43% oraz Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze 30,39%) Zatem przy blisko 65% udziałów spoczywa na nas właściwa odpowiedzialność. Ponadto właścicielami tego portu lotniczego są samorząd województwa mazowieckiego oraz samorząd Nowego Dworu Mazowieckiego.  Dlatego uważam, iż przede wszystkim konieczne jest podjęcie konkretnych rozmów między udziałowcami zmierzających do zmian umowy spółki, która skończy z paraliżującą działalność zasadą jednomyślności udziałowców przy podejmowaniu kluczowych decyzji, a zastąpiona zostanie zwykłą większością. W drugim punkcie konieczne jest uzupełnienie zarządu spółki i wybór prezesa (od kilku lat zarząd przedsiębiorstwa działa bez przedstawiciela Polskich Portów Lotniczych a jego pracami kieruje osoba pełniąca obowiązki). Trzeci punkt to konieczność zmiany umowy z linią lotniczą Ryanair, tak, aby skończyć z rażącym uprzywilejowaniem tej firmy w stosunku do innych linii lotniczych zainteresowanych lataniem z Modlina. Oczywiście można inaczej widzieć obsługę ruchu lotniczego na Mazowszu (łącznie z przenoszeniem go na inne lotniska) ważne jednak, aby podejmowane decyzje w pełni świadomie uwzględniały wszystkie konsekwencje: społeczne, środowiskowe, obronne, komunikacyjne polityczne, ekonomiczne – w modlińskie lotnisko zainwestowano setki milionów polskich i unijnych pieniędzy.

Szanowni Państwo,

Przez blisko dwa lata miałem zaszczyt pełnić funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Miałem pełną świadomość jak trudne i odpowiedzialne zadania powierzył mi Pan Minister Andrzej Adamczyk, dlatego w relacjach ze środowiskami, z którymi dane mi było współpracować kierowałem się zasadami otwartości, dialogu, szacunku, wsłuchiwania się w stanowiska tych, na których działalność podejmowane decyzje mają wpływ. Zawsze jednak kierowałem się interesem publicznym zgodnie ze swoją wiedzą, doświadczeniem, dobrą wolą, która jest najlepszym gwarantem uczciwości.

Jerzy Szmit

Komentuj "Oświadczenie Jerzego Szmita w związku z insynuacjami jednego z dzienników"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe: Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


Pytania Posła Jerzego Szmita w sprawach bieżących na forum Sejmu:

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: