Mniejsze korki w Olsztynie? Ratusz szuka miejskiego inżyniera ruchu

To już kolejne podejście Olsztyna do znalezienia miejskiego inżyniera ruchu. Miałby  nadzorować organizację ruchu w mieście, uzgadniać jej zmiany, przeprowadzać kontrole, a także rozpatrywać uwagi od mieszkańców.

Jak twierdzi miasto, jego powołanie jest konieczne – Najwyższa Izba Kontroli w 2016 roku wytknęła ratuszowi, że scedowanie całej organizacji ruchu na Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu jest niezgodne z przepisami.

Zrównaliśmy funkcję zarządcy ruchu z zarządcą drogi. Wiele miast tak robi, ale NIK zwrócił nam uwagę, że ta sytuacja jest niezgodna z przepisami

– wyjaśnia wiceprezydent Olsztyna Ryszard Kuć.

Mieszkańcy i  radni dodają przy tym, że być może powołanie miejskiego inżyniera ruchu pozwoli usprawnić ruch w Osztynie.

Mieszkańcy zgłaszają wiele problemów – korki, lewoskręty, organizacja pracy świateł. Jeśli inżynier faktycznie będzie miał odpowiednie kompetencje, to jego powołanie wydaje się uzasadnione

– uważa radny Prawa i Sprawiedliwości Radosław Nojman.

Inżynier ruchu jest nam bardzo potrzebny – pod warunkiem, że będzie to inżynier z doświadczeniem, najlepiej z dużego miasta, tak żeby wprowadzić do Olsztyna nowe spojrzenie

– dodaje radny Platformy Obywatelskiej Łukasz Łukaszewski.

Wiceprezydent Olsztyna Ryszard Kuć studzi jednak oczekiwania.

Rzeczywiście przepisy prawa przewidują m.in. tworzenie koncepcji, ale trudno oczekiwać, by jedna osoba stworzyła koncepcję dla dużego miasta. Poza tym mamy w mieście dokumenty strategiczne, jak choćby dotyczące uspokojenia ruchu w śródmieściu. Na pewno nie będzie to osoba, która w związku z uwagami od mieszkańców wprowadzi teraz jakąś rewolucję

– mówi wiceprezydent Kuć.

O inżyniera ruchu nie jest łatwo. Ratusz będzie właśnie ogłaszał 4. już nabór na to stanowisko. Dotychczasowi kandydaci nie spełniali oczekiwań miasta.

Źródło: Radio Olsztyn

Jerzy Szmit, Prezes Zarządu Okręgowego Prawa i Sprawiedliwości (Okręg Olsztyn): Prezydent Piotr Grzymowicz w ostatnich latach doprowadził do tego, że przejazd samochodem przez centrum miasta to najprawdziwszy koszmar. Świadomie podejmował i podejmuje decyzje o ograniczeniu przepustowości olsztyńskich ulic (szczególnie w centrum). Tworzy rozwiązania, które w godzinach szczytu komunikacyjnego paraliżują ruch w mieście. Dobitnym przykładem, w jaki sposób miasto Olsztyn prowadzi naprawę i modernizację, ulic jest ulica Partyzantów. Pierwotny termin oddania jej do użytku minął wiele miesięcy temu. Stan nawierzchni ulic jest również fatalny. Rozpaczliwa próba powołania inżyniera ruchu w Olsztynie niczego w naszym mieście nie naprawi, jeżeli nie zmieni się tworzona przez Piotra Grzymowicza polityka komunikacyjna miasta.

Komentuj "Mniejsze korki w Olsztynie? Ratusz szuka miejskiego inżyniera ruchu"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: