Kolejny odcinek S61 ma już wykonawcę. Via Baltica coraz bliżej

36645579_1998380840475094_321515616781467648_nPodpisana została umowa na projekt i budowę jednego z odcinków drogi ekspresowej S61. Wykonawcą ok. 20-kilometrowego fragmentu trasy od węzła Wysokie do Raczek o wartości 484,3 mln zł będzie firma Budimex SA. To już dziewiąta umowa na realizację polskiego odcinka Via Baltiki w ciągu S61. Do domknięcia ponad 200-kilometrowej trasy brakuje jeszcze umów z wykonawcami trzech kontraktów.

– Szlak Via Baltica pobudzi gospodarczo regiony Polski Północno-Wschodniej. To droga, która była planowana od dawna. My mamy determinację, by tę inwestycję realizować. W ciągu kilku tygodni wszystkie odcinki tego szlaku zostaną zakontraktowane. Równomiernie inwestujemy w infrastrukturę w naszym kraju – powiedział podczas podpisania umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Odcinek, na budowę którego została właśnie podpisana umowa jest jednym z trzech fragmentów drogi Via Baltica realizowanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Na pozostałe dwa odcinki tej drogi, tj. Szczuczyn – węzeł Ełk Południe (ok. 23 km) oraz węzeł Ełk Południe – węzeł Wysokie (ok. 23 km wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16) umowy zostaną podpisane po zakończeniu trwającej obecnie kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.  Zadaniem wykonawcy będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej zgodnie
z wymaganiami zamawiającego zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie
w imieniu i na rzecz zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Czas realizacji 29 miesięcy nie wliczając okresów zimowych w trakcie prowadzenia robót budowlanych (od 15.12 do 15.03) Zakończenie robót budowlanych planowane jest w połowie roku 2021.

Inwestycja będzie polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Połączenie z siecią dróg lokalnych będzie możliwe poprzez węzły drogowe:

– Węzeł Guty (gmina Szczuczyn).

– Węzeł Ełk- Południe (gmina Ełk)- w pobliżu msc. Nowa Wieś Ełcka.

– Węzeł Ełk- Wschód (gmina Ełk).

– Węzeł Wysokie (gmina Kalinowo).

Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Budzisko, odc. Szczuczyn – Raczki jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu  „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF).

S61 czyli część polskiego odcinka Via Baltica:

1. Podborze – Śniadowo, długość ok. 19,5 km

w realizacji, RUBAU POLSKA i CONSTRUCCIONES RUBAU Hiszpania,

wartość ok. 479 mln zł, umowa 30.01.2018 r., oddanie IV kw. 2020 r.

2. Śniadowo – Łomża Południe, ok. 17 km

w realizacji, POLAQUA, wartość ok. 380 mln zł, umowa 9.02.2018 r., oddanie IV kw. 2020 r.

3. Łomża Południe – Łomża Zachód, ok. 7,2 km

w realizacji, MOTA ENGIL Central Europe,

wartość ok. 218 mln zł, umowa 21.12.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.

4. Łomża Zachód – Kolno, ok. 13 km

wybrano firmę TOTO (umowa nie podpisana),

wartość ok.  525,6 mln zł, oddanie planowane II połowa 2021 r.

5. Kolno – Stawiski, ok. 16,5 km

w realizacji, STRABAG, wartość ok. 288 mln zł, umowa 31.10.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.

6. Stawiski – Szczuczyn, ok. 18 km

w realizacji, BUDIMEX, wartość ok. 342 mln zł, umowa 31.10.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.

7. obw. Szczuczyna II jezdnia, ok. 6,6 km

w realizacji, POLAQUA, wartość ok. 75 mln zł, umowa 26.05.2017 r., oddanie wiosna 2020 r.

8. Szczuczyn – Ełk Południe, ok. 23 km

wybrano firmę BUDIMEX (umowa nie podpisana),
wartość ok. 672 mln zł, oddanie III kw. 2021 r.

9. Ełk Południe – Wysokie, ok. 23 km (wraz z S16 do Ełku)

wybrano konsorcjum TRAKCJA PRKI, Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Białystok, (umowa nie podpisana),
wartość ok.  686 mln zł, oddanie planowane III kw. 2021 r.

10. Wysokie – Raczki, ok. 20 km

w realizacji, BUDIMEX, wartość 484 mln zł, umowa 4.07.2018 r., oddanie poł. 2021 r.

11. Raczki – obw. Suwałk, ok. 13 km

w użytkowaniu, BUDIMEX, realizacja łącznie z obw. Augustowa,
wartość 659 mln zł, oddana 2014 r.

12. Obwodnica Suwałk, ok. 12,8 km

w realizacji, BUDIMEX, wartość ok. 300 mln zł, umowa 29.09.2015 r., oddanie wiosna 2019 r.

13. Suwałki – Budzisko, ok. 24,2 km

w realizacji, IMPRESA PIZZAROTTI, wartość ok. 605 mln zł, umowa 6.06.2017 r., oddanie połowa 2020 r.

W realizacji 142 km za ok. 3,3 mld zł, kolejne 59 km przed podpisaniem umów na łączną kwotę ok. 1,9 mld zł.

Polski odcinek Via Baltica to kolejne blisko 105 km drogi ekspresowej S8 od w. Powązkowska w Warszawie do końca obw. Ostrowi Mazowieckiej. W tym roku kierowcy pojadą brakującymi odcinkami od Wyszkowa do obw. Ostrowi Maz. Łączny koszt budowy S8 Warszawa – Ostrów Maz. to ok. 4 mld zł.

Źródło: GDDKiA Olsztyn

Komentuj "Kolejny odcinek S61 ma już wykonawcę. Via Baltica coraz bliżej"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Pytania Posła Jerzego Szmita w sprawach bieżących na forum Sejmu:

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: