Kolej wraca na Warmię i Mazury – konsultacje Krajowego Programu Kolejowego

DSC_3452

Wiceminister wraz z wojewodą warmińsko-mazurskim Arturem Chojeckim i prezesem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneuszem Merchelem wziął udział w konferencji prasowej poświęconej konsultacjom nowelizacji Krajowego Programu Kolejowego.

DSC_3488– Przekazany do konsultacji Krajowy Program Kolejowy, obiecujący początek działalności lotniska w Szymanach, budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną oraz programy budowy dróg zapewnią zdecydowaną poprawę systemu komunikacji Warmii i Mazur oraz dogodne połączenie w regionie i z całym krajem – powiedział 26 lipca 2016 r. w Olsztynie podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit.

Ponad godzinę krótsze podróże koleją ze Szczytna do Ełku i o kwadrans krócej ze stolicy do Olsztyna. Lepszy dostęp do pociągów, wygodniejsza obsługa na stacjach i przystankach. W Krajowym Programie Kolejowym, który trafił do konsultacji, zapisano ponad 1,5 mld zł na podstawowe projekty kolejowe w województwie warmińsko – mazurskim.

Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazur efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach.

Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy z Olsztyna do Ełku, przez Korsze pojedziemy o prawie 40 min krócej (jest 2h 24 min będzie ok. 1h 47 min). O około 1h 22 min skróci się podróż w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk (z 3h 33 min do ok. 2h 11 min). Krótsze będą podróże na trasie Działdowo – Olsztyn (ok. 16 min) i tym samym o kwadrans skróci się dojazd z Olsztyna do Warszawy.

Przekazany do konsultacji Krajowy Program Kolejowy w województwie warmińsko – mazurskim przewiduje 7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest 5 projektów za ponad 1,5 mld zł. Lista rezerwowa obejmuje 2 projekty o wartości około 750 mln zł.

Projekty na liście podstawowej:

Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją (POIiŚ)
Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn (PO PW)
Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Ełk – Szczytno (PO PW)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo (RPO)
Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom. – Iława – Olsztyn – Korsze (śr. krajowe)

Lista rezerwowa

Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (gr. państwa) (CEF)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn – Gutkowo (RPO)

Podstawowe efekty prac – skrócenie czasu przejazdu:

  • w relacji Korsze – Ełk o ok. 32 min z 1h 36 min do ok. 1h 04 min;
  • w relacji Olsztyn – Korsze o ok. 5 min z obecnych 48 min do ok. 43 min;
  • w relacji Olsztyn – Korsze – Ełk o ok. 37 min z 2h 24 min do ok. 1h 47 min;
  • w relacji Działdowo – Olsztyn o ok. 16 min z 1h 17 min do ok. 1h 01 min;
  • w relacji Warszawa Centr.– Olsztyn Główny o ok. 16 min z 2h 28 min do ok. 2h 12 min;
  • w relacji Iława – Olsztyn o ok. 6 min z obecnych 50 min do ok. 44 min;
  • w relacji Szczytno – Ełk o ok. 1h 22 min z 2h 54 min do ok. 1h 32 min;
  • w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk o ok. 1h 22 min z 3h 33 min do ok. 2h 11 min;
  • w relacji Gutkowo – Braniewo: obecny czas jazdy : 1h 49 min; docelowy czas jazdy przy  maksymalnej prędkości 120 km/h : ok 1h 18 min;
  • w relacji Białystok – Ełk – Suwałki do ok. 1h 29 min.

Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku – prezentacja

źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
fot. Kamil Olszewski

Komentuj "Kolej wraca na Warmię i Mazury – konsultacje Krajowego Programu Kolejowego"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: