Jerzy Wilk: Przekop przez Mierzeję Wiślaną to dla Elbląga otwarcie okna na świat

Dziś (17 maja) w Urzędzie Morskim w Gdyni ma zostać złożona dokumentacja techniczna związana z budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Do końca sierpnia ma powstać dokumentacja wykonawcza, wrzesień przyniesie pozwolenie na budowę, a w kolejnych miesiącach będzie mógł zostać ogłoszony przetarg na wykonanie inwestycji. Takie plany przedstawił poseł Prawa i Sprawiedliwości Jerzy Wilk: – To otwarcie okna na świat. Przy okazji skrytykował opozycję za „szukanie dziury w całym”.

To, co opowiada senator Jerzy Wcisła budzi moje zdziwienie i zaskoczenie. Rzekomo  jest zwolennikiem budowy kanału, a robi wszystko, by do realizacji tej inwestycji nie doszło. To, że nie powiodło się przez 8 lat rządów PO i do tej budowy nie doszło to nie jest powód, by on, jako elblążanin, szukał dziury w całym.  Nikt nie wymyślił niczego mądrzejszego dla rozwoju Elbląga niż ten kanał żeglugowy. Nasze miasto skorzysta na tym najbardziej. To otwarcie okna na świat.

Okno zostanie uchylone dziś (17 maja), gdy do Urzędu Morskiego w Gdyni trafi dokumentacja techniczna.
– Później, do końca sierpnia, ma powstać dokumentacja wykonawcza, czyli ta szczegółowa, która określi co, gdzie ma się znajdować – zapowiedział Jerzy Wilk.- Pozwolenie na budowę powinno trafić do Urzędu Morskiego do końca września, a sam przetarg na wykonanie inwestycji to październik-listopad 2018. 880 mln zł w budżecie jest i czekają na realizację tej inwestycji. Wszystkie gminy nadzalewowe trzymają kciuki, by ten projekt został zrealizowany.
A co z inwestycjami w port elbląski, na temat których wielokrotnie wypowiadali się politycy Platformy Obywatelskiej (w kontekście braku pieniędzy)?

Najpierw musimy wybudować kanał, a później przyjdzie czas na inwestycje w porcie, o które powinien zadbać samorząd – stwierdził poseł PiS. – Zamiast wydać 50 mln zł na wiadukt to trzeba było pomyśleć o powiększaniu portu w Elblągu, bo port jest samorządowy, a nie państwowy. Miasto czeka na cud, że skarb państwa wybuduje wszystko, a my będziemy się chlubili, że jesteśmy czwartym portem RP.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości – 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł.

Źródło: portEl.pl

Komentuj "Jerzy Wilk: Przekop przez Mierzeję Wiślaną to dla Elbląga otwarcie okna na świat"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*



Pytania Posła Jerzego Szmita w sprawach bieżących na forum Sejmu:

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: