Jerzy Szmit: Było ponad 40 wariantów tej drogi i wszystkie budziły protesty. Nawet najbardziej radykalne nie powstrzymają nas przed realizacją

Warmińsko-mazurscy działacze Prawa i Sprawiedliwości apelują do samorządów o popieranie budowy nowej drogi S16. Na razie trasa z Mrągowa do Ełku wywołała protesty.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała 3 warianty nowego przebiegu drogi S16 z Mrągowa do Ełku. Wszystkie nieco na północ od obecnej drogi krajowej nr 16. Wszystkie wywołały też protesty, pod którymi podpisał się ponad tysiąc mieszkańców, a także 4 mazurskie samorządy.

Potrzebna jest obwodnica Mazur, a nie europejski korytarz transportowy przez samo serce Krainy Wielkich Jezior. My nie mamy tutaj przemysłu, naszym przemysłem jest turystyka, czyli ludzie, którzy przyjeżdżają na Mazury odpoczywać. Szukają ciszy, spokoju, miejsc ekologicznych. Lokalizując tego typu korytarz transportowy możemy to wszystko zaburzyć

– przekonuje burmistrz Mikołajek Piotr Jakubowski.

Jerzy Szmit, szef PiS w okręgu olsztyńskim i były wiceminister infrastruktury, przypomina jednak – dyskusje nad nowym przebiegiem drogi nr 16 z Mrągowa do Ełku trwają od lat i tworzenie nowych wariantów nic nie wniesie.

Wariantów przebiegu tej trasy było ponad 40 i wszystkie były oprotestowywane. Gdybyśmy wyrysowali kolejny wariant, to na pewno zostały oprotestowany, zawsze będą mniejsze lub większe grupy, które powiedzą, że one się nie godzą

– twierdzi Jerzy Szmit, dodając przy tym, że należy dyskutować nad rozwiązaniami, które pozwolą zminimalizować wpływ drogi na przyrodę i na jakość życia. Działacze PiS dodają również, że oprócz samorządów protestujących przeciwko budowie, są również samorządy, które zamierzają przyjąć uchwały popierające tę inwestycję.

Dostajemy masę sygnałów od samorządów, które popierają budowę tej drogi. Wiedzą, jakie jest jej wielkie znaczenie dla naszego województwa

– podkreśla Paweł Czemiel, radny sejmiku województwa z Prawa i Sprawiedliwości i doradca ministra infrastruktury.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w IV kwartale tego roku zamierza wybrać ostateczny wariant i złożyć dla niego wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Zapewnia, że wszystkie zgłoszone zastrzeżenia zostaną wzięte pod uwagę przy wyborze tego wariantu – ale na znaczącą zmianę trasy nie należy liczyć.

Oczywiście to nie musi być linia prosta między Mrągowem a Ełkiem, ale ten korytarz musi być w miarę rozsądnie poprowadzony, nie stanowiąc zupełnie innej drogi. To wynika z rządowych dokumentów, przede wszystkim jest rozporządzenie Rady Ministrów wskazujące drogę S16 jako tę drogę między Mrągowem a Ełkiem

– mówi Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału GDDKiA.

Według najbardziej optymistycznego scenariusza, droga ekspresowa S16 z Mrągowa do Ełku zostanie ukończona w roku 2025.

I nawet najbardziej radykalne protesty nie powstrzymają nas przed realizacją

– podkreśla Jerzy Szmit.

Źródło: Radio Olsztyn

Komentuj "Jerzy Szmit: Było ponad 40 wariantów tej drogi i wszystkie budziły protesty. Nawet najbardziej radykalne nie powstrzymają nas przed realizacją"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Pytania Posła Jerzego Szmita w sprawach bieżących na forum Sejmu:

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: