Dobry start. Od 1 lipca można składać do urzędów gmin wnioski o przyznanie świadczenia

Od 1 lipca rodzice mogą składać do urzędów gmin wnioski o przyznanie świadczenia „Dobry start”. Na razie tylko elektronicznie.

Świadczenie w ramach programu „Dobry start” przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego – to 300 zł jednorazowego wsparcia dla rodziców uczniów na zakup szkolnej wyprawki. Wypłata pieniędzy następuje na wniosek zainteresowanych.

Świadczeniem objęte są dzieci lub osoby uczące się do ukończenia 20 roku życia, a w przypadku osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności – do ukończenia 24 roku życia. Świadczenie nie przysługuje na dziecko rozpoczynające roczne przygotowanie przedszkolne. 

1 lipca rusza składanie wniosków drogą elektroniczną, miesiąc później można będzie składać wnioski również w formie tradycyjnej. Wniosek składa się w urzędzie gminy lub miasta właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie. 

Zgodnie z rozporządzeniem wypłata przysługującego świadczenia ma nastąpić w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku. W przypadku wniosków złożonych w lipcu lub sierpniu wypłata musi nastąpić nie później niż do 30 września.

Czas na ubieganie się o pieniądze upływa 30 listopada.

Źródło: PAP Samorząd

Komentuj "Dobry start. Od 1 lipca można składać do urzędów gmin wnioski o przyznanie świadczenia"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


Zabezpieczenie antyspamowe:

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: