Aneks na budowę drogi Olsztyn – Ełk na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo podpisany

1280x540

Minister Infrastruktury podpisał aneks do Programu Inwestycji dla budowy drogi S16 Olsztyn (S51) – Ełk (S61) na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo. Konieczność podpisania aneksu wynikła ze zwiększenia szacunkowego kosztu inwestycji o 120 mln zł. Spowodowane to zostało zmianą klasy drogi z GP na S (droga ekspresowa).

jerzy szmit– Kolejna bardzo ważna inwestycja realizowana przez rząd Prawa i Sprawiedliwości oraz ministra Adamczyka z ministerstwa infrastruktury, która pozwala realizować przedsięwzięcia w kluczowych i strategicznych punktach komunikacyjnych. Przypominam też, że to jest jedna z niespełnionych obietnic poprzedniego rządu PO-PSL – powiedział Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury w latach 2015-2017 i jak dodał: obecny rządu PiS prowadzi również prace przygotowawcze do budowy dalszego odcinka drogi S16.

Podpisanie aneksu skomentował również Paweł Czemiel doradca ministra infrastruktury:

paweł czemiel small– To wielki dzień dla Warmii i Mazur rząd prawa i sprawiedliwości dokłada 120 mln i podnosi klasę drogi z GP na pełnowartościową drogę ekspresową i dodatkowo ponad 4 km obwodnicy Mrągowo w ciągu DK 59. Cała wartość inwestycji to 680 mln zł. Za kilka dni ogłaszamy przetarg – dodał Paweł Czemiel, doradca ministra infrastruktury Adamczyka.

Artur Chojecki– Jak widać rząd Prawa i Sprawiedliwości nie rzuca słów na wiatr i to co obiecał mieszkańcom Warmii i Mazur konsekwentnie realizuje. To jest też kolejny ważny krok to wyjścia Warmii i Mazur z wykluczenia komunikacyjnego – powiedział Artur Chojecki, wojewoda Warmińsko-Mazurski.

Dzięki zatwierdzeniu zwiększenia limitu środków do kwoty 687, 330 mln zł możliwe będzie w najbliższym czasie ogłoszenie przetargu na projekt i budowę na budowę drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie – Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK59. Przewidujemy, że latem 2019 roku będziemy mogli podpisać umowę z wykonawcą. Rozpoczęcie robót budowlanych przewidywane jest na grudzień 2020, zakończenie w marcu 2023.

Nowa droga będzie miała długość 17,1 km – 13,1 km w ciągu S16 oraz 4 km w ciągu dk 59 (obwodnica Mrągowa). Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu dk 59 będzie to droga o przekroju w większości jednojezdniowym (1×2). Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.

Inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi ekspresowej S16. Szesnastka to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur w układzie równoleżnikowym. Ma znaczenie międzynarodowe, krajowe i regionalne. Jest to najkrótsza trasa tranzytowa między Berlinem a Państwami Bałtyckimi oraz główna regionalna droga ze wschodu na zachód, łącząca najważniejsze ośrodki regionalne (Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iława, Ostróda), z trasami układu południkowego. Ponadto droga krajowa nr 16 stanowi kanał ważnych strumieni ruchu turystycznego, szczególnie z Niemiec, jako kręgosłup do którego podłączone są lokalne drogi biegnące w osi północ – południe.

(red)

Komentuj "Aneks na budowę drogi Olsztyn – Ełk na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo podpisany"

Skomentuj tekst

Adres e-mail nie będzie opublikowany (pozostaje do wiadomości serwisu)


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Pytania Posła Jerzego Szmita w sprawach bieżących na forum Sejmu:

Powrót na górę strony
%d bloggers like this: